معرفی و دانلود موسیقی ترنس

بررسی و دانلود انواع سبک موسیقی ترنس و الکترونیک به همراه معرفی انواع سبکها از منابع معتبر

معرفی و دانلود موسیقی ترنس

بررسی و دانلود انواع سبک موسیقی ترنس و الکترونیک به همراه معرفی انواع سبکها از منابع معتبر

معرفی و دانلود موسیقی ترنس

امروزه موسیقی عضوی جدایی ناپذیر از زندگی ما شده است.ما به موسیقی هایی گوش فرا میدهیم که حتی گاها سبک و ریشه آنها را نمیشناسیم.یکی از این شاخه ها گونه ای از موسیقی الکترونیکی به نام ترنس یا موسیقی خلسه است.هدف از ایجاد این پایگاه معرفی و بررسی این سبک از موسیقی به همراه بررسی اجمالی سبکهای مختلف این موسیقی میباشد.دوستان بازدید کننده در نظر داشته باشند که کلیه این مطالب این پایگاه یا به صورت اختصاصی تهیه و ترجمه میگردند یا از منابع دیگر گردآوری میگردند.که در صورت دوم حتما انتهای بلاگ نام منبع ذکر میگردد تا کپی برداری از سایتهای دیگر محسوب نگردد.

معرفی سبک سایکدلیک ترنس

شنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۰۴ ق.ظ

 

 

سایکدلیک ترنس سای ترنس- بمعنای ترنس روانگردان یکی از زیر شاخه های ترنس است.سای ترنس حدود سالهای ۹۶ مجددا احیا شد که مدیون گروه هایی مانند استرال پروجکشن و هالوکینوژن است.البته شروع آن اویل دهه ۹۰ بود.تقریبا مرکز سای ترنس در اوایل شکلگیری در تل آویو و کشور های حومه اسرائیل بوده ولی امروزه با جهانی شدن این سبک در اقسی نقاط دنیا گروههای جدید بوجود آمده است.با پیشرفت علم ترنس و ساخته شدن لوازم و آلات و نرم افزارهای ساخت و ویرایش از سال 2003 به بعد در این سبک انقلابی بوجود آمد و با گذشت هر سال با پیدایش گروهها و آرتیستهای جدید این سبک شکل تازه تری به خود گرفت.علت بوجود آمدن تغییرات پیدایش آرتیستهایی بود که بخاطر مطرح شدن در میان سایر آرتیستها شیوه جدیدی بوجود آوردند. حال این شیوه ممکن است در نوع بیس یا بیت ویا طرز نواختن ملودی باشد.سایکدلیک ترنس به ترتیب سرعت به چند دسته تقسیم میشود:پروگرسیو ,سایکدلیک ترنس ,فول آن و دارک. هر ساله در افسا نقاط جهان فستیوالهایی برگزار میشود که طی آن طرفداران این سبک به مدت 1 یا چند هفته در این فستیوالها شرکت میکنند. فستیوالهای گترینگ , بوم فستیوال و سولاریس دنس از جمله این فستیوالها هستند.موسیقی سایکدلیک موسیقی پرواز روح است و بیشتر پیام آن به شنونده پیرامون همین موضوع است.

سایکدلیک ترنسبه انگلیسی Psychedelic trance ، معنی واژگانی: نشئه روان‌گردان یا به اختصار سای ترنس گونه‌ای از انواع موسیقی الکترونیک است که توسط قرار گرفتن ریتم‌های ترکیبی و لایه‌های پیچیده‌ای از جمله‌های ساخته شده در سرعت‌های بالا مشخص می‌گردد.این سبک ابتدا در سال ۱۹۹۵ از انگلیس هنگامی به جریان اصلی موسیقی معرفی شد که خبرگزاری‌های انگلیسی شروع به گزارش کردن از روند انفجاری موسیقی گوا ترنس کردند.از آن هنگام سبک فوق به صورتهای گوناگونی عرضه شده‌است و در حال حاضر تنوع قابل توجهی از نظر خلق و خو در سرعت و سبک ارائه می‌کند. به عنوان مثال بعضی از انواع آن عبارتند از : ملودیک، دارک، پراگرسیو، سای اومی و سای بینت.

ترنس گوای اصلی با گوای مد قدیمی غالباً توسط سینث‌سایزرهای ماژولار و نمونه‌بردارهای سخت‌افزاری ساخته می‌شدند، ولی امروزه سایکدلیک ترنس مدرن به طور معمولی با نرم‌افزارهای نمونه بردار رده وی اس تی و آ یو ساخته می‌شوند. استفاده از سینث‌سایزرهای آنالوگ راهی بود برای استفاده از سازهای دیجیتالی آنالوگ مجازی مانند نوردلید، اکسس وایروس، کورگ ام اس ۲۰۰۰ و رولند جی پی۸۰۰۰ راهی بودند برای شکل گیری وی اس تی و آ یوهای کامپیوتری مانند رآکتور محصول شرکت نیتیو اینسترومنتس. آنها معمولاً توسط رابط دیجیتالی سازهای موسیقی درون ایستگاه کار دیجیتالی صدا کنترل می‌شوند. تاکید برروی نواهای ترکیب شده خالص و ملودیهای تکنوازی است. محدوده سرعت در سرتاسر طیف بسته به سبک و مشی یا روش هر تهیه کننده دارد گرچه شایع‌ترین ضرباهنگ برای این سبک بین ۱۴۰ و ۱۵۰ ضرب در دقیقه می‌باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی