معرفی و دانلود موسیقی ترنس

بررسی و دانلود انواع سبک موسیقی ترنس و الکترونیک به همراه معرفی انواع سبکها از منابع معتبر

معرفی و دانلود موسیقی ترنس

بررسی و دانلود انواع سبک موسیقی ترنس و الکترونیک به همراه معرفی انواع سبکها از منابع معتبر

معرفی و دانلود موسیقی ترنس

امروزه موسیقی عضوی جدایی ناپذیر از زندگی ما شده است.ما به موسیقی هایی گوش فرا میدهیم که حتی گاها سبک و ریشه آنها را نمیشناسیم.یکی از این شاخه ها گونه ای از موسیقی الکترونیکی به نام ترنس یا موسیقی خلسه است.هدف از ایجاد این پایگاه معرفی و بررسی این سبک از موسیقی به همراه بررسی اجمالی سبکهای مختلف این موسیقی میباشد.دوستان بازدید کننده در نظر داشته باشند که کلیه این مطالب این پایگاه یا به صورت اختصاصی تهیه و ترجمه میگردند یا از منابع دیگر گردآوری میگردند.که در صورت دوم حتما انتهای بلاگ نام منبع ذکر میگردد تا کپی برداری از سایتهای دیگر محسوب نگردد.

میکس و مسترینگ چیست؟ (قسمت دوم)

چهارشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۴۷ ق.ظ



اما هدف از میکس و مسترینگ چیست و موجب چه تغییراتی در کار خواهد شد؟


1-تقکیک دقیق صداها و مشخص شدن جایگاه هر صدا در کل اثر:


این مرحله جای هر صدا در پروژه را مشخص می کند؛ بهعنوان مثال تعیین کننده ی Volume و Paning ( پخش صدا از باند چپ یا راست) اصوات است به طوری که با بقیه ی صداها تداخل نکند و در آخر نتیجه ای دلنشین و همچنین حرفه ای داشته باشد.

بعد از این مرحله هر صدا جایگاه خود را دارد و به راحتی قابل شنیدن است. اما لازم نیست که تمام صداها که در موسیقی وجود دارد کاملا واضح باشد و می تواند برای پر کردن قسمتی از کار استفاده شود.


2-قدرت گرفتن صداها:


این مرحله باعث می شود تا صداهای موجود را بهتر تشخیص داده و بشنویم؛ هر صدا یا ساز استفاده شده در آهنگ، در این مرحله حجم بیشتری پیدا کرده و به اصطلاح باعث پر شدن کار میگردد. به طوری که اگر کل موسیقی خلوت باشد نیز صداها حجیم و پر به نظر خواهد رسید.


این مرحله همچنین برای قوت بخشیدن به ریتم Drum و پرکاشن مناسب است.


3-خذف صداها و فرکانس های اضافه:


در حین انجام میکس و مسترینگ در کار ممکن است متوجه اصوات و فرکانس هایی شویم که وجودشان نه تنها لازم و ضروری نیست، بلکه زائد و اضافی است که باید از کار حذف شوند .


این مرحله کمک زیادی برای دلنشین شدن اثر و از بین رفتن صداهای گوش خراش میکند.


4-واقعی تر شدن صداهای موجود:


ممکن است در یک آهنگ صداهای به کار برده شده خام به نظر بیایند و حس دلخواه را به شنونده القا نکنند، بنابراین این مرحله موجب پخته شدن، حجیم شدن و واقعی تر شدن اصوات می گردد و صداهای محو به صورت شفاف ظاهر خواهند شد.


همچنین این تصور وجود دارد که با اضافه کردن صداها و سازهای مختلف می توان به آهنگ حجم داد و آن را پر کرد، اما در واقع این کار اصولی نبوده و موجب شلوغی موسیقی می شود.


موارد ذکر شده در بالا در آهنگ های مختلف دارای تفاوت هایی می باشد، به عنوان مثال باید به جنس صداها و سازهای به کار رفته توجه کرد و به تنطیم آن پرداخت.


از دیگر عوامل مهم، سبک، ملودی ها و تم کلی کار است که توجه به آن ضروری می باشد. مثلا اگر در سبک Trance یا House از Kick ضعیف استفاده شود و کار صدا برداری مناسبی نداشته باشد، صدای استفاده شده به سختی شنیده خواهد شد. رعایت این موارد می تواند کمک شایانی در تنظیم آهنگ کند و موجب رضایت بیشتر شنونده از کار شود.


میکس در مجموع به سلیقه ی شخص تنظیم کننده برمی گردد و فرد با استفاده از احساس و خلاقیت خود می تواند اثری زیبا و به یاد ماندنی خلق کند. زیرا میکس و مسترینگ یکی از مهم ترین فاکتورهای تولید یک اثر موسیقی خوب، کامل و حرفه ای می باشد که نباید از آن غافل شد.


منبع: www.chavoshionline.org

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۱۹
علی کتیرایی

نظرات  (۱)

اقا میخواستم بدونم تو مسترینگ فقط باید تو میکسر کانال اولی یا مستر رو مستر کرد یا تک تک سازهارو؟
پاسخ:
سلام و پوزش بابت ارسال پاسخ دیر.خدمتتون عرض بکنم اینی که میگین میکس هست و مستر کردن فرق میکنه.اول باید تک تک سازها میکس بشن بعدش ای کیو بشن و سپس بره برای مسترینگ.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی